Sunday 13 October 2013

demam dan batuk

Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha mengasihani..
Semoga kalian semua berada di dalam rahmat-Nya sentiasa..

Semalam balik dari ofice, singgah pasaraya DZ otw nak balik rumah. tujuan utama adalah nak cari ais cream vanila untuk ubat ulser kat tekak ni. Balik rumah, terus ngadap ais cream sampai semangkuk penuh. ni bukan nak buat ubat dah ni. ni memang melantak dah ni..kihkih. (dah aku memang hantu ais cream)

 












Dekat suku bekas aku makan semalam. tengah malam tu start batuk2 sampai aku tak boleh nak tido.aduhai, ni gara2 makan banyak sangat ais cream la ni. konon2 nak hilangkan ulser kat tekak aku ni. tup2 datang sakit lain plak. batuk2 sampai aku tak bleh tido. en. hubby kat sebelah lena di ulit mimpi. sib baik tak terganggu dengan bunyi batuk aku. huhu. baru teringat dalam beg ada simpan jujubes. nak turun bawah makan ubat batuk malas. so, kemam je la jujubes ni sampai aku tertidur dengan jujubes still dalam mulut. barulah boleh lena sampai pagi.

Bangun pagi tekek still rasa sakit n perit nak telan air liur. tapi tak sesakit semalam. baru aku teringat strepsils pun dapat hilangkan ulser kat tekak. sib baik farmasi dekat ofice tu bukak pagi2. terus g beli. alhamdulillah, tekak ni rasa ok sikit. nak menelan pun dah tak sakit sangat. cuma batuk2 ni still berlarutan n tak berhenti2. balik ni kena makan ubat batuk gak la nampaknya. huhu..dugaan betul sakit kali ni. orang kata, bila sakit menimpa kita, tu merupakan dugaan pada kita agar kita sentiasa sabar dan redha dengan ujian dariNYA. dan penyakit ini juga dapat hapuskan dosa2 kecil kita.

Harap sakit yang aku hadapi ini dapat hapuskan dosa2 kecik aku tu. lol 

strepsils yang aku beli kat farmasi depan ofice. aku lagi suka yang original punya.


























4 comments:

  1. sedapnya ais krim vanilla tu... skang musim hujan la memang senang batuk. cepat sembuh yer :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi..tq..tu la.ada lg balance tu.x brani nak mkn sbb takut batuk..huhu

      Delete
  2. salam.semoga cepat sembuh:)
    nnt free singgahla ke blog noly ye
    www.nolyanna.blogspot.com

    ReplyDelete